fredag 5 februari 2010

Chokladmousse på fyra sätt

Foto: Tina Fallgren Jag gjorde min chokladmousse ännu godare idag - på fyra olika sätt: ingefära, chili, apelsin och salt. Min favorit blev ingefäran!

Idén kom från Lindts chokladkakor men jag hoppade över onödiga ingredienser.
Innehållsförteckning till Lindts chilichoklad: socker, kakaomassa, kakaosmör, smörfett, emugleringsmedel (sojalectin), chiliextrakt, aromämne

Och här kommer mina förslag på smaksättningar till chokladmoussen:
  • Riv ner färsk ingefära - det ger en frisk och jättegod smak.
  • Tycker du om apelsinchoklad så kan du pressa ner lite av saften från en apelsin.
  • För hetta, hacka ner chili.
  • För en spännande smakupplevelse, blanda moussen med lite salt. Välj havssalt eller himalayasalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar