lördag 28 augusti 2010

Storhandling!

Foto: Tina Fallgren Åhär kan det se ut när jag har storhandlat. När jag har tid går jag gärna runt i min mataffär länge, studerar utbudet, inspireras och klurar ut nya maträtter jag vill laga. 90 % av min tid går åt till grönsaks- och fruktavdelningen.

I dag har jag köpt färskpotatis, sötpotatis, rödbetor, jordärtskocka, färsk pepparrot, babyspenat, persikor, soltorkade tomater, vitkål, zuccini, fikon, grädde,creme fraiche, halloumi, fetaost, ishavsrom, bacon, matjesill, naturgodis och cashewnötter.

Jag tycker att ett av de bästa sätten att äta bra och god mat är att ha ett bra basförråd hemma och sedan komplettera. Förutom att ha kolhydrater som pasta, ris, quinoa, potatis hemma så vill jag gärna ha grädde, smör, creme fraiche, ägg, ost, konserverade bönor, smaksättningar som pesto och senap och oliver, soltorkade tomater, fetaost och halloumi hemma. Även sill och bacon är snabba lösningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar