söndag 17 januari 2010

Kyckling med grönsaksblandning och pestocreme

Foto: Tina Fallgren


Eftersom jag väntar på min nya spis så får jag dela med mig av förra veckans matlagning. Det var mamma som slängde ihop den här maträtten när jag var hemma över jul, både enkel och god.


Kycklingfileer med stekta grönsaker och pestocreme

Kycklingfiléer
En blandning av grönsaker man tycker omm jag använde: gul lök, paprika, svamp, aubergine och zuccini. Mamma hade även konserverad kronärtskocka till.
Ev en tomat
Creme fraiche
färdig pesto
salt och svartpeppar

1. Stek kycklingfileérna klar i en gjutjärnspanna. Salta och peppra.
Det går givetvis bra med en vanlig stekpanna, men blir inte lika gott.
2. Skär alla grönsaker i bitar.
3. Stek grönsakerna ihop, börja med de som tar längst tid som lök och aubergine.
4. Om du valt att ha med tomaten, skär i skivor och stek snabbt.
4. Blanda creme fraiche med pesto och salta och peppra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar