onsdag 9 februari 2011

Tips på glutenfritt!

Foto: Tina Fallgren

I förrgår tog jag en väl värd omväg förbi Hornstull för att köpa hem ett bröd från det glutenfria bageriet Friends of Adam. Efter beslutsångest mellan ett surdegsbröd, sirapslimpa, frukt- och nötbröd och en vit formfranska beslutade jag mig tillslut för det danska surdegsbrödet (se ovan på bild).

Jag kunde knappt bärga mig att få testa brödet så när jag kom innanför dörrarna så slängde jag mig in i köket, rev upp en brödkniv, lite smör och ost och bredde mig en macka. Och även om jag trodde att det skulle vara gott så blev jag positivt överraskad - supergott och väl värt sitt pris på 75 kronor. Det var givetvis nybakat, hade mycket smak, och var fylld med goda solrosfrön. Dessutom går det utmärkt att frysa in.

Förutom matbröd kan du även beställa tårtor och handla bakverk, kex och ja, varför inte ett ströbröd som jag gjorde. Gå in på deras hemsida och läs mer. Bor du inte i Stockholm? Då kan du enkelt beställa hem ett bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar