onsdag 9 februari 2011

Chevrésallad nummer två

Foto: Tina Fallgren

Efter att jag hade publicerat mitt inlägg om chevrésallad igår blev jag så sugen att jag gick raka vägen till min mataffär och handlade på mig både getost, ruccola och pinjenötter. En liten annan version eftersom jag stekte osten och uteslöt fikonen. Men fortfarande både snabbt och enkelt.

Tycker du att pinjenötterna är dyra kan jag trösta med att det inte behövs så mycket. Ska du ha en middag och bjuda tre personer räcker det med en liten påse för dryga 35 kronor.

Chevrésallad nummer två
ruccola
chevréost
pinjenötter
olja
honung

1. Lägg i pinjenötterna i en torr stekpanna och rör om tills de fått färg. Häll över i en skål.
2. Skär osten och lägg i stekpannan, låt den få färg på ena sidan och vänd sedan på den.
3. Skölj ruccolan och lägg upp på tallrikar, ringla olja över.
4. Lägg på chevréosten på salladsbädden, toppa md pinjenötterna och ringla över honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar