onsdag 10 november 2010

Torkade äpplen!



Renée Voltaire´s torkade äppelbitar
Jag smakade Renée Voltaires torkade äppelbitar och trodde att de skulle smaka lite torrt och tråkigt. Lyckligtvis hade jag helt fel, de var helt fantastiska! Hårt krispiga och väldigt syrliga, sådär som bara svenska höstäpplen är. En påse (100 g) kostar 39 kronor.

Testade att göra egna
Jag testade att göra egna torkade äppelbitar och trots att de blev väldigt goda blev de lika goda som Renées, tror det beror på att jag hade för hög värme på, 100 grader.
Hur jag gjorde: Jag skar äpplena i tärningar och strödde ut på bakplåtspapper på en plåt och satte in de långt ner i ugnen. Sen fick de torka i några timmar. Jag rörde om lite då och då.

Perfekt att blanda i müslin, toppa yoghurten med eller blanda ner i en sallad. Eller att bara äta som snacks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar